باتری پژو ۲۰۶

باتری پژو 206

خرید باتری پژو ۲۰۶

باتری پژو ۲۰۶ خود را به صورت اصولی دفع کنید. ممکن است بخواهید زمانی که باتری پژو ۲۰۶ جدید خریداری می کنید باتری فرسوده خود را با زباله های خانگی خود دور بریزید، اما باتری ماشین باید کاملاً اصولی دفع شود. باتری های خودرو حاوی سموم و سایر فلزات مضر مانند اسید سولفوریک و سرب هستند که می توانند برای محیط زیست خطرناک باشند. باتری خودروها زمانی مشکل ساز می شوند که مردم آنها را در محل های دفن زباله می ریزند اما این اغلب منجر به تخریب خاک و آب می  شود، بنابراین از این رو انواع خاصی از باتری ها به جای دور ریختن در سطل زباله، بازیافت شوند.

دفع زباله‌های باتری‌های صنعتی و خودرو از طریق دفن زباله یا سوزاندن در اکثر کشور های دنیا از جمله ایران ممنوع است. به همین منظور ، زمانی که خرید باتری پژو ۲۰۶ از امداد باتری را انجام می دهید، باتری فرسوده از شما تحویل گرفته شده و به کارخانه برای بازیافت تحویل داده می شود. برای خرید باتری پژو ۲۰۶ مناسب می توانید با دادن اطلاعاتی مثل سال تولید خودرو و تیپ آن به کارشناسان امداد باتری کهن، مشاوره رایگان برای داشتن یک خرید عالی را دریافت کنید. باتری ۵۰ آمپر اوربیتال EFB ، باتری ۵۵ آمپر صبا باتری و باتری ۶۰ آمپر پریمیوم محصولاتی هستند که می توانید با توجه به مدل خودرو بر روی ماشین خود نصب کنید. ارسال و نصب باتری مد نظر شما در مناطق مختلف تهران از جمله فرشته ، الهیه ، سهروردی و یوسف آباد به صورت رایگان انجام خواهد شد.

تعویض باتری پژو ۲۰۶

هنگام برسی خرابی زودرس و تعویض باتری پژو ۲۰۶ سرب اسیدی، تکنسین ها مشکلی به نام سولفاته شدن را شناسایی می کنند. در حالی که این یک مشکل رایج است، به احتمال زیاد خیلی در مورد آن موارد زیادی نشنیده اید. سولفاتاسیون چیست و چرا باتری شما را کشته است؟

اصطلاح سولفاتاسیون برای توصیف تجمع سولفات سرب بر روی صفحات سربی باتری شما استفاده می شود. این تجمع در واقع هر بار که باتری شما کار می کند اتفاق می افتد. ممکن است تعجب کنید که چرا سولفاته شدن مشکل ساز است اگر همیشه اتفاق بیفتد؟ به نظر می رسد که فرآیند سولفاته شدن در دو سطح کار می کند. در طول استفاده عادی از باتری، تجمع کریستال های سولفات سرب موقتی است. کریستال ها به جای اینکه در جای خود گیر کنند، در طول چرخه شارژ از بین می روند. مشکلات سولفاته شدن زمانی شروع می شود که پوشش سولفات سرب دائمی شود و از بین نرود.

سولفاته شدن دائمی می تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات در یک باتری سرب اسیدی شود که برخی از این مشکلات شامل طول عمر باتری بسیار کمتر و خرابی کامل باتری است. از دست دادن قدرت شروع، دمای غیرعادی بالای باتری شما، نیاز به شارژ بیشتر باتری و … علائمی هستند که می گویند باید تعویض باتری پژو ۲۰۶ را انجام دهید. سولفاته دائمی توسط کارشناسان به عنوان دلیل اصلی خرابی های زودرس در باتری های سرب اسیدی شناخته شده است.

۵۵۱ ۳۲۰ ۸۸ – ۰۲۱

 

باتری مناسب پژو ۲۰۶

۰۵۰۹۰۱  ف ف : مناسب ترین باتری برای خودروی پژو ۲۰۶ ، باتری ای است که اول از همه از برند خوب و کیفیت بالایی برخوردار باشد. شاید تصور کنید باتری های خودرویی با برند خارجی که قیمت بالایی دارند از کیفیت بالایی نیز برخوردار می باشند. در صورتی که این باور غلطی است که جا افتاده است. اغلب خط تولیدات و مواد استفاده شده در ساخت باتری پژو ۲۰۶ یکسان می باشند و تنها تفاوت در مدت زمان گارانتی آنها می باشد. باتری های سپاهان و صبا دو برند از بهترین برند های باتری های خودرویی می باشند. این دو برند به دلیل کیفیت بالا دارای طرفداران بسیاری نیز می باشند. ما نمایندگی رسمی سپاهان باتری و صبا باتری می باشیم.

به عنوان یک قاعده کلی، هرچه رایانه‌ و سیستم های سواری خودروی شما پیچیده‌تر باشند، فشار بیشتری بر باتری آن در زمان غیر فعال بودن دینام وارد می‌شود. بسیاری از خودروهای جدید از جمله خودرو شما دارای سیستم های قدرتمندی هستند که همیشه در حال کار می باشند، حتی زمانی که خود خودرو پارک و خاموش است، بنابراین باتری مناسب پژو ۲۰۶ شما فشار بیشتری را تحمل می کند.

سیستم های برقی که دائم فعال هستند می‌توانند زمانی که با سرعتی آهسته و ثابت از باتری خودروی شما انرژی بگیرند و به مرور زمان آن را فرسوده کنند. اگرچه شارژی که هر رایانه می کشد ناچیز است، اما اثر کل می تواند باتری ماشین شما را در زمانی که برای مدت طولانی بدون استفاده بماند، تخلیه کند.

اگر به ندرت از خودروی خود استفاده می کنید، از تخلیه باتری مناسب پژو ۲۰۶ خود توسط سیستم های الکترونیکی خودرو جلوگیری کنید و از یک شارژر مناسب برای کنترل وضعیت شارژ باتری استفاده کنید.

 

 نگهداری باتری پژو ۲۰۶

پایانه های مثبت و منفی متصل به باتری پژو ۲۰۶ شما گاهی اوقات ممکن است به مرور زمان شل شده یا دچار خوردگی شوند. اگر پایانه های شما شل شده یا خورده شود، ممکن است در راه اندازی خودرو با مشکل مواجه شوید زیرا باتری پژو ۲۰۶ شما نمی تواند به درستی نیروی خود را منتقل کند. شما می توانید با تمیز کردن منظم پایانه های باتری خودروی خود از بروز مشکلات مربوط به خوردگی در باتری جلوگیری کنید. می توانید با استفاده از آب جوش پایانه های باتری ماشین خود را تمیز کرده و بر روی آن ها گریس بزنید تا از تشکیل سولفاته جلوگیری کنید.

 

باتری سایر خودرو ها : باتری آزرا

۵۵۱ ۳۲۰ ۸۸ – ۰۲۱

 

سوالات متداول

ترتیب باز کردن کابل ها از باتری پژو ۲۰۶ به چه صورت است؟

باید ابتدا کابل منفی را از باتری جدا کنید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنید، سپس سراغ کابل مثبت بروید. ترمینال ممکن است با علامت مثبت (+) مشخص شود تا به تمایز بین کابل های منفی و مثبت کمک کند. مهره نگهدارنده کابل مثبت را در جای خود باز کنید و کابل را از ترمینال مثبت خارج کنید. کابل را با یک گیره کابل به محل موتور محکم کنید و مطمئن شوید که با باتری، کابل منفی یا هر فلزی تماس نداشته باشد. بعد از طی کردن این مراحل می توانید بست های نگهدارنده ی باتری را شل کنید و باتری را از خودرو جدا کنید.

باتری سایر خودرو ها : خرید باتری النترا

۵۵۱ ۳۲۰ ۸۸ – ۰۲۱

۰۱۱۱۰۱ ف ف:     به چه روش هایی می توان طول عمر باتری پژو ۲۰۶ را افزایش داد؟

باتری خود را اغلب تست کنید. دانستن وضعیت باتری ماشین شما زمانی اهمیت دارد که می خواهید عمر آن را به حداکثر برسانید. سطح ولتاژ خروجی باتری خود را با یک تستر باتری خودرو تست کنید تا میزان ولتاژ باتری خود را به خوبی حفظ کنید و بفهمید که آیا می خواهید یک باتری جدید بخرید یا خیر. هنگام بیکاری از وسایل الکترونیکی استفاده نکنید. عملکرد هایی مانند رادیو یا تهویه مطبوع را هنگامی که موتور شما کار نمی کند خاموش کنید تا ساییدگی کمتری بر باتری شما وارد شود. دوره های طولانی مدت بیکار نیز می تواند باتری را فرسوده کند.

 

۰۶۱۲۰۱ ف:  آیا ممکن است باتری پژو ۲۰۶ باد کند؟

بله. وقوع این اتفاق غیرممکن نیست. گاهی ممکن است متوجه شوید که باتری خودرو بر اثر گرمای بیش از حد کمی متورم شده است. این به این دلیل است که گرمای زیاد باعث می شود واکنش های شیمیایی باتری به صورت غیر طبیعی بیشتر از حد معمول شده و باتری بیش از حد شارژ شود. در این صورت است که باتری شروع به متورم شدن می کند. توجه کنید که وقوع چنین رخدادی بسیار خطرناک خواهد بود و حتی ممکن است منجر به انفجار شود. تنها عمل درست این است که باتری از خودرو جدا شده سریعا با یک باتری جدید تعویض شود.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
۱۴۰۱-۰۶-۲۲ ۳:۳۹ ب٫ظ

سلام خوبید دوست عزیز
ماشین من پژو ۲۰۶ هستش و باتری ۵۵ امپر صبا روش نصب میشود ماشین من بد از تصادف درست کار نکرد و شیشه ها خراب میشه و بالا و پایین میشه ریموت ماشین کار نمیکنه یا اگه کار کنه با زحمت و هزار بالا و ماشین بنده هی خاموش میشه هی روشن میشه انقد اذیت میکنه که احساس میکنم باتری هم قرار نیست خوب کار کنه و یا اصلا کار نمیکنه میشه شما به من راهنمایی کنید

قاسمی
۱۴۰۱-۰۷-۱۷ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام من ۲۰۶ تیپ ۵ دارم سال ۱۳۹۹. می خواستم بدونم باتری ۲۰۶ این مدل چه آمپری بهش می خوره؟ قالبش باید چقدر باشه؟

دربی
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۲:۲۲ ب٫ظ

آقا می تونید به من بگید چگونه باتری ۲۰۶ رو می تونیم تست کنیم که درست کار می کنه یا نه؟ من می خوام قبل اینکه باتری ۲۰۶ از کار بیفته قبلش اقدام به تعویضش کنم تا دیگه وقتی خراب شد کارم لنگ نمونه. و اینکه من می تونم باتری ۲۰۶ رو آمپر ۶۶ بگیرم بدون اینکه به ماشین ضرری برسه.

حیایی
۱۴۰۱-۰۸-۲۲ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

من میخوام چند عدد باتری ۲۰۶ از نمایندگی شما خریداری کنم. یک مغازه کوچیک باتری فروشی های خودرویی و یو پی اس دارم. اگر میشه بهم بگید که آیا فروش عمده باتری برند اوربیتال رو دارید؟ اگر دارید من باهاتون تماس بگیرم تا تلفنی ثبت سفارش انجام بدم خیلی ممنون.

چمران
۱۴۰۱-۰۹-۱۲ ۹:۰۹ ب٫ظ

من خودم مکانیکم و همیشه چک می کنم که باتری پژو ۲۰۶ که روی ماشین نصبه سولفات نشه یا اتصالاتش محکم باشه و خلاصه در شرایط مناسبی به سر ببره ولی اتفاقی که برای من افتاد این بود که ماشین دوماه دسته پسر خالم بود به خاطر اینکه من ایران نبودم و بهش گفته بودم با ماشین رانندگی کنه تا باتری آن خراب نشه اما ایشون به جای اینکه ماشین استارت بزنه و باهاش رانندگی کنه همون جا تو پارکینگ ماشین رو استارت زده و شروع کرده تو ماشین رادیو گوش کردن و نه تنها به باتری بیچاره کمک نکرده که سلامتیش رو حفظ کنه بلکه اون رو تحت فشارم قرار داده !! می خواستم ازتون بپرسم شرایط خرید از شما به چه صورت و اینکه میتونم درخواست کنم قبل از تعویض باتری برام تست باتری هم در محل انجام بدید؟؟

دهیار
۱۴۰۱-۱۰-۱۰ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

من از همسایه مون ماشینش رو خریدم که یه ۲۰۶ صندوقدار هستش مدل سال ۹۹ هست و بهم گفتش که من از موقعی که ماشین رو خریدم باتریش را عوض نکردم و اگه فکر می کنی لازمه قبل از اینکه ماشین رو بهت تحویل بدم تعویض باطری پژو ۲۰۶ هم انجام بدم تا خدایی نکرده تو عالم رفاقت و همسایگی شرمنده تو نشم. گفتم من می پرسم اگر لازم بود بهت میگم این کار را بکنی، الان با توجه به این شرایطی که خدمتتون عرض کردم نیاز هستش که باتری ماشین عوض بشه یا نه؟