باتری تیگو ۵

باتری تیگو 5

خرید باتری تیگو ۵

باتری تیگو ۵ شما ۱۲ ولت است. ولتاژ به میزان پتانسیل الکتریکی باتری شما اشاره دارد. باتری استاندارد خودرو در خودروهای امروزی یک باتری ۱۲ ولتی است. هر باتری دارای شش سلول است که هر کدام حدود ۲.۱ ولت برق در زمان شارژ کامل دارند. باتری خودرو با ولتاژ ۱۲.۶ ولت کاملاً شارژ شده در نظر گرفته می شود. هنگامی که ولتاژ باتری حتی به مقدار کمی کاهش می یابد، تفاوت زیادی در عملکرد آن ایجاد می کند. در صورتی که این کاهش ولتاژ خیلی زیاد باشد، می تواند نشان این باشد که باید به فکر خرید باتری تیگو ۵ جدید باشید، بنابراین تست باتری را در برنامه خود قرار دهید.

انرژی الکتریکی در باتری توسط یک واکنش شیمیایی تولید می شود. در مورد باتری سرب اسید، مخلوطی از اسید سولفوریک و آب که به الکترولیت معروف است، با مواد فعال داخل باتری واکنش می دهد. ولتاژ باتری تا حد زیادی به غلظت اسید سولفوریک بستگی دارد. برای بدست آوردن ولتاژ ۱۲.۶ ولت یا بیشتر، درصد وزنی اسید سولفوریک باید ۳۵ درصد یا بیشتر باشد. هنگامی که باتری تخلیه می شود، واکنش بین اسید سولفوریک و ماده فعال ترکیب متفاوتی را تشکیل می دهد و غلظت اسید سولفوریک کاهش می یابد. با گذشت زمان، این باعث کاهش ولتاژ باتری می شود. اگر واکنش شیمیایی درون باتری مختل شود و باتری نتواند تولید انرژی کند، ممکن است نیاز به خرید باتری تیگو ۵ داشته باشید، در این صورت باید به فکر تهیه باتری ۷۴ آمپر اوربیتال سیلور باشید. می توانید این باتری را از امداد باتری کهن خریداری کنید و با ارسال رایگان در دروازه شمیران ، فاطمی ، سهروردی و سایر مناطق شهر تهران ، درب منزل تحویل بگیرید.

تعویض باتری تیگو ۵

باتری تیگو ۵ شما در صورت عدم استفاده خود به خود تخلیه می شود. اگر به خودروی شما متصل باشد، می‌تواند بار کمی توسط لوازم جانبی یا رایانه‌ خودرو در زمانی که موتور کار نمی‌کند از باتری کشیده شود که به تخلیه باتری کمک می‌کند. به طور کلی ی باتری سرب اسیدی خودرو به میزان قابل توجهی در ماه خود تخلیه می شود. این میزان زمانی افزایش می یابد که دمای محیط از حد استاندارد فراتر رود. چرخه‌های بیشتری که باتری سرب اسیدی خودرو تجربه کرده باشد، ظرفیت باتری را کاهش می‌دهد و در نهایت و با گذر زمان حتی سرعت تخلیه آهسته یا بارهای کوچک می‌تواند باعث خالی شدن باتری شود. اگر این وضعیت همیشگی باشد و باتری خودرو دائماً هدف برق دزدی قرار بگیرد، ممکن است زودتر از حالت عادی نیاز به تعویض باتری تیگو ۵ پیدا کنید.

کابل‌های بدی که باعث اتصال کوتاه می‌شوند و دینام‌ بدی که به طور موثر باتری را شارژ نمی‌کنند نیز گاهی اوقات در تخلیه غیر اصولی شارژ باتری مقصر هستند. اگر به دینام بد مشکوک هستید، باید خودروی خود را نزد یک متخصص باتری خودرو یا مکانیکی ببرید تا باتری را آزمایش کند و برق دزدی را بررسی کند. اگر ایراد از باتری نبود که باید سریعاً مشکل موجود در سیستم خودرو را رفع کنید و اگر مشکل از خود باتری بود و درواقع توانایی ذخیره شارژ را از دست داده بود، باید به فکر تعویض باتری تیگو ۵ باشید.

۵۵۱ ۳۲۰ ۸۸ – ۰۲۱

 

خرید باتری تیگو 5 جدید
فروش باتری مناسب تیگو 5
ارسال رایگان باتری تیگو 5 در تهران

باتری مناسب چری تیگو ۵

۰۸۱۱۰۱ ف ف:   منظور از مناسب بودن باتری تیگو ۵ این است که هم مقدار آمپر آن به میزانی باشد که بتواند پاسخگوی نیاز های الکتریکی خودرو نظیر راه اندازی موتور در درجه اول، روشن کردن چراغ ها و سیستم های سرمایشی گرمایشی باشد و هم قالب آن به گونه ای باشد که به طور کامل متناسب با سینی موجود در خودرو باشد؛ اندازه باتری نباید بزرگ تر و یا کوچکتر از حد معمول باشد که به قطعات دیگر فشار وارد کند. به جز این ها حتما در برند انتخابی خود دقت کافی داشته باشید تا از کیفیت لازم برخوردار بوده و گارانتی بلند مدت نیز داشته باشد. این موارد بسیار حائز اهمیت هستند.

مهم است که باتری مناسب چری تیگو ۵ شما به خوبی و ایمن در سینی باتری آن قرار گیرد. اندازه سینی باتری خودرو بسته به مدل و سال تولید و برند آن متفاوت است، درواقع آن ها برای قرار دادن باتری هایی با اندازه گروهی خاص طراحی شده اند. مثلاً باتری مناسب چری تیگو ۵ شما ، با باتری های قالب L3 یعنی باتری ۶۶ آمپر و باتری ۷۴ آمپر سازگار است.

اندازه گروه باتری ماشین شما را می توانید در بخش باتری در کتابچه راهنمای مالک پیدا کنید. اگر دیگر به دفترچه راهنمای مالک اصلی خود دسترسی ندارید، می توانید برای تعیین اندازه گروه باتری مناسب تیگو ۵ برای خودروی خود، با کارشناسان امداد باتری کهن تماس برقرار کنید.

 

تست باتری تیگو ۵

اگر به نظر می رسد راه اندازی خودرو اخیراً کند تر است، این ممکن است نشانه ای از رو به اتمام رفتن طول عمر باتری تیگو ۵ باشد. باتری وظیفه تولید نیروی لازم برای روشن کردن خودرو را بر عهده دارد، اگر دیگر انرژی زیادی در باتری وجود نداشته باشد که بتواند موتور خودرو را راه اندازی کند، نشان می دهد که طول عمر باتری تیگو ۵ شما رو به اتمام بوده و نیاز به خرید باتری جدید دارید. البته ممکن است در اثر شارژ نامناسب باتری و یا استارت های مکرر روزانه ، باتری تیگو ۵ شما تنها دشارژ شده باشد و با دریافت شارژ کافی مجدداً احیا شود. در اینجا تست باتری می تواند در تشخیص مشکل به شما کمک کند.

۱۶۱۲۰۱ ف:  تست باتری تیگو ۵ را می توانید به وسیله ی دستگاهی به نام مولتی متر انجام دهید. ابتدا این دستگاه را به باتری خود متصل کنید. به این صورت است که، سیم قرمز رنگ مولتی متر به ترمینال مثبت باتری و سیم مشکی رنگ آن به ترمینال منفی باتری متصل خواهد شد. پس از این اتصال، ولتاژ باتری را بر روی نمایشگر مولتی متر مشاهده خواهید کرد. حداقل مقدار آن در زمان خاموش بودن موتور خودرو باید ۱۲.۶ ولت باشد، پس از آن استارت بزنید و ولتاژ را در حالت روشن بودن موتور خودرو نگاه کنید. در این زمان نیز مقدار مناسب آن بین ۱۳.۶ تا ۱۴.۶ ولت است. این مقادیر نشان می دهند که باتری خودروی شما از سلامت کاملی برخوردار می باشد.

 

باتری سایر خودرو ها: باتری پراید

۵۵۱ ۳۲۰ ۸۸ – ۰۲۱

 

ارسال رایگان باتری تیگو 5
تعویض باتری تیگو 5 در محل
تست باتری تیگو 5 در نمایندگی

سوالات متداول

 

۱۵۰۹۰۱  ف ف:  طول عمر باتری تیگو ۵ در مناطق گرمسیری و یا سردسیری چگونه است؟

گرما واکنش شیمیایی را که باتری های خودرو برای تولید برق استفاده می کنند، تسهیل می کند، اما سرعت تخریب باتری را نیز افزایش می دهد. در آب و هوای سردتر شمالی، باتری ممکن است پنج سال یا بیشتر دوام بیاورد، اما در مناطق گرم جنوبی، باتری خودرو معمولا سه سال دوام می آورد.

دمای سرد باتری ها را خراب می کند زیرا واکنش شیمیایی داخل باتری را کند می کند. کاهش درجه ی دمای هوا به مرور زمان باعث افزایش غلظت روغن موتور خودرو می شود. اگرچه باتری ها می توانند تحت شرایط بی شماری کار کنند، اما هوای سرد باعث کاهش کیفیت باتری ها می شود.

بنابراین مناطق دارای آب و هوای معتدل مناسب ترین شرایط برای باتری خودرویی را فراهم می کند.

باتری سایر خودرو ها: خرید باتری کمری

۵۵۱ ۳۰ ۸۸ – ۰۲۱

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

سلام ماشین من تیگو ۵ هستش و باتری تیگو۵ مناسب۷۴ امپر صبا هستش که من قصد خرید این باتری تیگو ۵ رو دارم
و میخام بدونم قیمت مناسب برای باتری تیگو ۵ میتونید بهم معرفی کنید چون بنده قصد خرید دارم و نیاز شدی به تعویض باتری تیگو ۵ دارم

حامد
۱۴۰۱-۰۷-۱۹ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

باتری تیگو ۵ با باتری تیگو ۷ تفاوت دارن آیا یا نه
مثلا باتری تیگو ۵ رو میشه به ماشین تیگو ۷ هم وصل کرد.

جدیدی
۱۴۰۱-۰۷-۲۷ ۹:۳۱ ق٫ظ

سلام ماشین من روشن نمیشه و حدس می زنم عمر باتری تیگو ۵ به پایان رسیده. اینو می دونم که باتری فابریک تیگو ۵ ۶۶ آمپره. من می خوام باتری تیگو ۵ برای ماشینم بندازم ولی با آمپر ۹۰. از اونجایی که سینی باتری تیگو ۵ برای قالب L3 مناسب هست میخواستم بدونم میشه سینی باتری رو هم عوض کرد و بزرگتر انداخت؟ ممنون میشم بهم اطلاع بدید تا من اشتباه سفارش ندم.

زاهدی
۱۴۰۱-۰۸-۲۳ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

سلام من ماشینم تیگو ۵ هستش، باتری تیگو ۵ برند اوربیتال وان از سپاهان باتری بر روی خودروی من نصب هست . امروز بعد از چهار ماه باتری دیگه کار نمیکنه. سوالم از شما این هست که آیا من میتونم از گارانتی این باتری استفاده کنم و باتری رو برام تعویض کنند؟

درخشان
۱۴۰۱-۰۹-۱۶ ۷:۳۶ ب٫ظ

همه ماشین هایی که تا الان داشتم به کنار این تیگو۵ هم به کنار، ماشین محشری هستش من از همه چیزش راضیم، فقط یه مشکلی داره که البته اونم احساس می کنم مربوط به باتری تیگو ۵ هستش و با تعویض باتری مشکل حل میشه ، اینه که آینه های جانبی که برقی هستند خیلی کند باز و بسته می شوند و این موضوع واقعاً رو اعصاب منه چون اصلاً ادم صبوری نیستم و خیلی حرص میخورم بابتش. می خوام باطری ماشینم رو عوض کنم، به نظرتون با تعویض باتری مشکل من حل میشه؟

javad
۱۴۰۱-۱۰-۱۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

من باطری ۷۴ آمپر صبا را برای تعویض باتری تیگو۵ انتخاب کردم و خواستم که این باتری رو تو سایتتون ثبت سفارش کنم ولی هرکاری کردم نتونستم سفارشم را ثبت کنم، چون زده بود این محصول موجود نیستش!! گفتم شاید تو موجودی سایتتون ندارید و توی فروشگاه فروش حضوری تون موجود داشته باشید. واسه همین میخواستم ازتون درخواست کنم که لطفاً آدرس فروشگاه فروش حضوری تون رو به من بدید تا برم اونجا و باطری صبا را برای ماشین بخرم.