باتری آریزو ۵

باتری آریزو 5

باتری مناسب آریزو ۵

باتری آریزو ۵ از سه جزء اصلی تشکیل شده است که شامل یک جداکننده، یک الکترولیت و دو نوع الکترود است. این دو الکترود به طور خاص آند و کاتد نامیده می شوند و هر دو از مواد رسانایی تشکیل شده اند که جریان الکتریکی از آنها عبور می کند. درون باتری واکنش شیمیایی رخ می دهد که به باتری مناسب آریزو ۵ شما اجازه می دهد تا یک جریان الکتریکی تولید کند که می تواند اجزاء متصل به آن را تغذیه کند، این مربوط به زمانی است که موتور خودرو غیر فعال است و دینام کار نمی کند.

وقتی موتور راه اندازی می شود، باتری مناسب آریزو ۵ شارژ الکتریکی را از دینام خودرو دریافت می کند. دینام قطعه ای است که از یک سیم پیچ و میله مغناطیسی در داخل موتور خودرو ساخته شده است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند، بخشی از این انرژی الکتریکی صرف شارژ باتری می شود. سپس باتری می تواند به نوبه خود، اجزای الکتریکی موتور خودرو، به ویژه استارت را تغذیه کند، که بدون آن، روشن کردن خودرو غیرممکن است. در خودرو آریزو ۵ وظیفه تامین انرژی مورد نیاز برای راه اندازی خودرو ، توسط باتری ۶۰ آمپر سوزوکی انجام می شود. این باتری را می توانید از شرکت امداد باتری کهن ، با ارسال و نصب رایگان در هروی ، اشرفی اصفهانی ، جنت آباد و سایر مناطق شهر تهران ، با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

تعویض باتری آریزو ۵

الکترولیت نقش مهمی در معادله الکتروشیمیایی باتری خودرو دارد. اگرچه بیشتر باتری‌های خودرو آب‌بندی و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند، اما معمولاً دارای نشانگر سطح الکترولیت هستند که به شما امکان می‌دهد سطح الکترولیت باتری را مشاهده کنید. سطح پایین الکترولیت به این معنی است که الکترولیت از حالت استاندارد خارج می شود و سلول های باتری در معرض تماس با هوا قرار می گیرند و در نتیجه روی صفحات باتری سولفاته می شوند. کریستال های سولفات سرب غیر رسانا انتقال جریان را از طریق الکترولیت متوقف می کنند. در این صورت ممکن است باتری به کل خراب شود و نیاز پیدا کنید برای بهبود شرایط ، تعویض باتری آریزو ۵ را انجام دهید.

برخی از انواع باتری‌های خودرو دارای درپوش‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را جدا کرد، بنابراین می‌توانید در صورت لزوم دوباره آنها را با آب مقطر پر کنید و باتری را برای مدتی مجدداً احیا کنید. باتری‌های سیلد اسید که به عنوان باتری‌های SLI (راه‌اندازی، روشنایی، احتراق) نیز شناخته می‌شوند، به آب مقطر نیاز ندارند چرا که این باتری ها مهر و موم شده اند و قابلیت دسترسی به سلول های باتری وجود ندارد. برای اینکه حداکثر استفاده را از عمر باتری ماشین خود را ببرید، باید از سطح استاندارد الکترولیت در آن اطمینان حاصل کنید. معمولاً یک چشمی واضح در بالای باتری سیلد اسید وجود دارد که اگر سطح الکترولیت خوب باشد یک رنگ سبز و اگر سطح الکترولیت کاهش یافته باشد یک رنگ سیاه نشان می دهد. در صورتی که چشمی رنگ سفید را نشان می دهد، باید تعویض باتری آریزو ۵ را در اولین فرصت انجام دهید.

۵۵۱ ۳۲۰ ۸۸ – ۰۲۱

خرید باتری آریزو 5 با تاریخ جدید
ارسال و نصب رایگان باتری آریزو 5
باتری مناسب آریزو 5

خرید باتری آریزو ۵

بسته به اینکه سیستم شارژ شما در چه شکلی است، در کجا زندگی می کنید و عادات رانندگی شما چگونه است، میانگین طول عمر یک باتری متفاوت است اما در شرایط ایده آل ، فاصله زمانی بین هر خرید باتری آریزو ۵ حدوداً ۳ سال طول می کشد.

اگر در آب و هوای گرم تری زندگی می کنید، باید باتری خود را زودتر بررسی و احتمالاً تعویض کنید. با این حال، اگر در آب و هوای متعادل و مناسب و دور از گرما و رطوبت زندگی می‌کنید، باتری شما می‌تواند تا سه سال دوام بیاورد، اما باید در بازه های مشخصی به طور منظم بررسی شود تا بدانید تقریباً چه زمانی به خرید باتری آریزو ۵ جدید نیاز پیدا خواهید کرد.

۰۷۰۹۰۱   ف ف: حال اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید و یا به هنگام آمدن فصول سرد سال، باید مواظب قطعات و باتری خودروی خود باشید. کاهش دما بر روی روغن موتور تاثیر می گذارد. هنگامی که ما سوئیچ را در جایگاه خود می چرخانیم خودرو کند تر استارت می خورد. و به این دلیل است که روغن موتور غلیظ شده و کمی طول می کشد تا موتور را روشن کند و این به طریقی بر باتری آریزو ۵ نیز فشار وارد می کند . شما می توانید در این شرایط خودروی خود را در پارکینگ نگهداری کرده و بر روی آن به خصوص جلوبندی آن از کاور به عنوان پوشش استفاده کنید.

بنابراین همگی این موارد بر طول عمر و در نتیجه زمان خرید باتری جدید تاثیر می گذارد.

 

۵۵۱ ۳۲۰ ۸۸ – ۰۲۱

 

تست باتری آریزو ۵

آب و هوای نامناسب یا درواقع همان دمای سوزان تابستان، می تواند باعث تورم قاب باتری آریزو ۵ شود. در واقع گرما سرعت واکنش شیمیایی را در باتری بالا می برد و گاز های تولید شده در اثر این واکنش باعث ورم کردن باتری و در نتیجه کاهش شدید طول عمر باتری آریزو ۵ می شوند، به طوری که تنها به وسیله ی تعویض باتری می توانید شرایط را اصلاح کنید. این یکی از مشکلات باتری است که باید فقط یک نگاه سریع به زیر کاپوت بیندازید تا متوجه شوید، بنابراین زمانی که مالک خودرو بداند باید به دنبال چه چیزی باشد کاملاً واضح است.

باتری سایر خودرو ها: باتری مگان

۵۵۱ ۳۲۰ ۸۸ – ۰۲۱

تعویض باتری آریزو 5
باتری مناسب آریزو 5 با تاریخ جدید
تست باتری آریزو 5 در نمایندگی

سوالات متداول

چرا باتری آریزو ۵ زمانی که خودرو خاموش است، دشارژ می شود؟

برق دزدی معمولی، به انرژی عرضه شده توسط باتری آریزو ۵ به اجزای خاصی در ماشین شما اشاره دارد تا آنها را حتی پس از خاموش کردن ماشین خود فعال نگه دارد. این مولفه ها شامل سیستم امنیتی ، تنظیمات از پیش تعیین شده رادیویی و ساعت می شود. با این حال، زمانی که ماشین شما دارای مشکلات الکتریکی است، این برق دزدی های معمولی می تواند به سایر اجزای ماشین که معمولا خاموش می مانند، مانند روشن نگه داشتن چراغ های خودرو، گسترش پیدا کند و اینگونه است که باتری ماشین شما وقتی ماشین خاموش است خالی می شود. با تست و برسی سیستم الکترونیکی خودرو می توانید این شرایط را بهبود ببخشید.

باتری سایر خودرو ها: خرید باتری مزدا ۳

۵۵۱ ۳۲۰ ۸۸ – ۰۲۱

۲۲۱۲۰۱ ف:    آیا می توان با استفاده از روشی از کاهش طول عمر باتری آریزو ۵ جلوگیری کرد؟

همه رانندگان موافق این موضوع هستند که خالی شدن غیر منتظره باتری می تواند غافلگیری بدی باشد. اگر چه عواملی از جمله شرایط آب و هوایی سخت و نحوه استفاده از ماشین شما می تواند بر طول عمر این قطعه تاثیر گذار باشد، اما می توان از خالی شدن زودرس باتری جلوگیری کرد. به طور متوسط باتری خودرو بین دو تا سه سال عمر می کند. اگر می خواهید بعد از یک یا دو مورد نیاز به تعویض نداشته باشید، می توایند برای کمک به افزایش طول عمر باتری مواردی را انجام دهید. به عنوان مثال زمانی که موتور خاموش است به هیچ عنوان از لوازم جانبی برقی استفاده نکنید.

باتری سایر خودرو ها: باتری دنا

۵۵۱ ۳۲۰ ۸۸ – ۰۲۱

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

سلام ماشین من اریزو۵ هستش و باتری اریزو ۵ مناسب ۶۰ امپر صبا هستش دیگه نه یا اشتباه میکنم من قصد خرید این باتری اریزو ۵ رو دارم
و میخام بدونم قیمت مناسب برای باتری اریزو ۵ میتونید بهم معرفی کنید چون بنده قصد خرید دارم و نیاز شدی به تعویض باتری اریزو ۵ دارم لطفا پاسخ گو باشید با تشکر از سایت خوب شما

الناز
۱۴۰۱-۰۷-۱۸ ۳:۲۶ ب٫ظ

سلام ماشین من چراغ های جلو و چراغ ترمزش کاملا سالمن و هیچ مشکلی ندارن ولی هی نورشون قطع و وصل میشه نمیدونم باید چیکار کرد و سر در نمیارم. امکان داره باتری آریزو ۵ ماشین من عمرش تموم شده باشه؟ یا میتونه مربوط به چیز دیگه ای باشه؟

رحیمیان
۱۴۰۱-۰۷-۲۳ ۴:۳۶ ب٫ظ

سلام وقت شما بخیر. من به همراه خانواده رفته بودم شهرستان. ماشین من هم تو حیاط پارک بود. وقتی من خواب بودم پسرم رفته ماشین کلی با برف پاک کن بازی کرده و حرکتش داده و یادم نبود که سوئیچ روی خودرو هست. باز خداروشکر ماشین رو حرکت نداده. خلاصه صبح که خواستیم بریم خونه اقوام دیدم ماشین سخت استارت می خوره. باید چیکار کنم . یعنی یه برف پاک کن امکان داره باعث خالی شدن باتری آریزو ۵ بشه ؟ الان باید چیکار کنم تا یا مشکل خودرو یا مشکل باتری آریزو ۵ برطرف شه؟

اخلاقی
۱۴۰۱-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

سلام. ماشین من آریزو ۵ هست. یک سری دکمه ها بر روی فرمان ماشین هست که باهاش میتونم سیستم صوتی رو کنترل کنم و آهنگارو عقب جلو بزنم‌. دیروز داشتم رادیو گوش میکردم یک دفعه سیستم بهم خورد و دکمه های روی ماشین کار نمیکردن که من کانال هارو جابه جا کنم. میخواستم از شما سوالی بپرسم در رابطه با اینکه کار کردن این دکمه ها به باتری آریزو ۵ متصل هستند؟

رزمنده
۱۴۰۱-۰۹-۱۶ ۸:۰۳ ب٫ظ

یه سوالی در زمینه باتری آریزو ۵ برام پیش آومده که فقط شما میتونید من رو راهنمایی کنید. من دینام ماشینم یه تایم خیلی زیادی خراب بود و من فکر کرده بودم باتری ماشینم خرابه واسه همین باتریمو عوض کردم ولی بعد از مدتی فهمیدم چاره کار تعویض باتری نیست، تعویض دینامه. حالا نگرانم نکنه دینامم که خراب شده بوده باتری ماشینمو هم خراب کرده باشه . به نظرتون چجوری تشخیص بدم این موضوع رو ؟ شما میتونید کارشناس بفرستید برسی کنه وضعیت باتری من رو ؟ اخه نگرانم واقعا میترسم که آسیب دیده باشه.

asal
۱۴۰۱-۱۰-۱۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

من هفته گذشته میخواستم برای تعویض باتری آریزو۵ مراجعه کنم به نمایندگی شما اما متوجه شدم که ماشین لنت ترمز نداره و ترجیح دادم که اول برم اون رو تعویض کنم و بعد از تعویض لنت هم دیگه وقت نشد که به دنبال تعویض باتری برم . امروز صبح خواستم ماشین را راه بندازم برم سرکار دیدم ماشین استارت نمیخوره و فهمیدم که سهل انگاری من کار دستم داده ، حالا می خوام ببینم شما میتونید باتری مناسب ماشین رو برام بفرستید سمت مجیدیه شمالی تا من باتری رو عوض کنم؟